Bæredygtige løsninger
Fra 2 til 10 års garanti
Gratis levering i Danmark
Kvalitetsprodukter fra kendte brands og designere

Handelsbetingelser

Dansk Kontordesign ApS
CVR: 42158194
Nyvej 14
4262 Sandved
info@danskkontordesign.dk
+49 5021 88 77 50

Her finder du handelsbetingelser for køb hos Dansk Kontordesign.dk. Alle betingelser har vi samlet for at give dig et hurtigt og nemt overblik over dine lovmæssige rettigheder samt særlige betingelser, som vi tilbyder dig.

OBS! Vores returadresse er i Tyskland.
Actiforce Europe GmbH
Rudolf-Diesel-Straße 29-31
31582 Nienburg/Weser, Tyskland

Tryk her for at hente vores standardfortrydelsesformular.

Det er ligeledes muligt at få tilsendt vores Standardfortrydelsesformular via mail ved at kontakte info@danskkontordesign.dk.

Betalingsmetoder

Vi accepterer mange forskellige betalingsmetoder, du kan anvende Dankort, VisaDankort, Visa, MasterCard, Maestro og MobilePay.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb.

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Ekspres levering

Vi har mange produkter på lager, som vi leverer til dig indenfor 3-8 hverdage. Ved levering til ikke-brofaste øer, skal du dog forvente en ekstra dags leveringstid. Leveringstiden vil fremgå af din ordrebekræftelse.

• Alle ordrer hos Dansk Kontordesign leveres fragtfrit overalt i Danmark (Færøerne, Grønland og ikke-brofaste øer undtaget)

Vi leverer både til hjemmeadresser og virksomhedsadresser, hvad enten du handler som erhverv eller privat. Hvis din ordre skal sendes til en anden adresse end faktureringsadressen, kan du nemt tilføje den rigtige leveringsadresse inden betaling under punktet ”Fakturering” i kassen.

Såfremt varen leveres direkte via en leverandør eller producent, kan valget af fragtfirmaet variere.
Du har altid mulighed for at følge leveringen med Track and Trace

Levering, opbæring og montage

Pakker af betydelig størrelse og vægt, leveres kun til nærmeste fortov eller rampe. Men vil du gerne have båret din vare helt på plads, eller har du andre særlige ønsker for levering og montering, vil vi meget gerne hjælpe dig. Du kan nemlig tilkøbe ekstraydelser med din fragt. Kontakt os på info@danskkontordesign.dk, vi står klar til at hjælpe dig med at finde den bedste løsning.

Priser

Vores priser på www.danskkontordesign.dk vises både inkl. og ekskl. moms.
Besøger du hjemmesiden som privat, vil alle priser vises inkl. moms.
Besøger du hjemmesiden som erhverv, vil alle priser vises ekskl. moms.

Der pålægges ekspeditionsgebyr på 550 kr. inkl. moms på ordrer til Grønland og Færøerne. Herudover skal der påregnes fragtomkostninger direkte til speditør.

Forbehold

Der tages forbehold for force majeure og prisændringer.

14 dages fuld fortrydelsesret

For erhvervsdrivende

Skulle du fortryde dit køb har du 14 dages fuld returret efter modtagelsen af varen. Ved returnering af varer bedes du kontakte os direkte på info@danskkontordesign.dk. Herefter vil du modtage et sagsnummer. Sagsnummeret samt en kopi af fakturaen sendes til os sammen med den eller de varer du ønsker at returnere. Varen skal returneres ubeskadiget og i original emballage. Specialvarer (ikke katalogvarer) tages ikke retur. Returfragt afholdes af kunden.

For private kunder gælder endvidere følgende:

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@danskkontordesign.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Garanti

På nogle produkter findes der en udvidet garanti. Hvis der er en speciel garanti, vil dette blive oplyst på varekort niveau.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Actiforce Europe GmbH
Rudolf-Diesel-Straße 29-31
31582 Nienburg/Weser, Tyskland

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

2 års reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i minimum 24 måneder afhængig af produkt og/eller producent.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Actiforce Europe GmbH
Rudolf-Diesel-Straße 29-31
31582 Nienburg/Weser, Tyskland

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet og/eller sende en beskrivelse af problemet til info@danskkontordesign.dk.

Vedhæft gerne billede- eller videodokumentation på af skaden eller problemet.

Alle henvendelser om reklamation kontakt os direkte på e-mail.

For private: Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@danskkontordesign.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Bemærk, at denne service kun kan benyttes af privatpersoner. Virksomheder kan derfor ikke benytte denne klageinstans.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Dette er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Denne form for klage indgives her: https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@danskkontordesign.dk. Dette gælder kun for privatpersoner.

Personlige oplysninger

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Dansk Kontordesign ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på danskkontordesign.dk er Dansk Kontordesign ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: info@danskkontordesign.dk.

Dansk Kontordesign benytter SSL kryptering, hvilket er den højest mulige standard for kryptering og sikkerhed ved betaling med kreditkort på internettet. Personlige oplysninger opbevares med størst mulig sikkerhed og kan videregives til leverandører for opfyldelse af kontraktlige forpligtelser om levering.

 

Tilmeld dig vores kundeklub

Modtag nyheder og tilbud direkte i din indbakke. Ved tilmelding accepteres vores privatlivspolitik.

Kundeklub